lørdag den 14. januar 2012

Den gule have

TAK for alle jeres kommentarer om vores lille "Projekt bede-og-stier-i-stedet-for-plæne". Det er sjovt at læse om, hvad I gør jer af tanker om plantevalg, mode, og hvilke erfaringer I selv har gjort jer.

En tanke, som går igen hos flere af jer, er tanken om at kombinere hvidt og gult.

Claus Dalby sværmer for den kolde gule, og i mange ting er jeg enig med ham - men jeg kan ikke tilslutte mig hans (lidt nedsættende) prædikat "Netto-gul" om den varme gule farve. Det har, i mine ører, en negativ klang, og det har gjort at jeg af og til har været lidt træt af mine påskeliljer og tulipaner.

Men det skal være slut :-)


Jeg forestiller mig, at den ene side af "Projektet" skal være fortrinsvis hvidt. Det kommer til at dreje sig om et område på ca. 40 m2, som ligger ude foran driverhuset (som befinder sig i den ene side af "Projektet"). Længere mod den anden side, i overgangen, får vi de kolde gule farver (som jo også er skønne!), og længst ude er der så plads (ca. 50 m2) til de dejlige, varme gule farver.
Prikbladet fredløs, tusindstråle m.v. er skønne, villige planter som jeg ikke kan undvære i haven. Lige nu står de allernådigst i de staudebede, som er rosa, purpur og lilla, men de skal flyttes. Og nu ved jeg hvorhen!

3 kommentarer:

  1. Godt Line, hvis du kan lide den varme gule farve, så skal den selvfølgelig være i din have. Sådan vil vi ikke lade os styre, det fine ved det er jo, at vi alle kan lide forskellige farver og blomster, ellers bliver det hele alt for ens.

    SvarSlet
  2. Stor applaus for en selvstændig mening. Personligt finder jeg mig temmelig ofte vægelsindet - snart synes jeg, at det jeg ser hos Claus er helt perfekt, og så ser jeg noget andet, og tredje osv. Jeg har kun en lille have, men vil alligevel gerne "ha' det hele" - og det er sgi svært :)

    SvarSlet
  3. Ja og atter ja. Ind med de Netto-gule. Dem elsker jeg også, og de har været i min have lige siden jeg begyndte min have-'karriere', og de gør mig så glad. Jeg synes at CDs have er gude-skøn, men jeg ville blande gule klatter ind, og det gør jeg hos mig selv. Jeg kan simpelthen ikke lade være :-)

    SvarSlet

Tak for dine ord

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...