søndag den 12. februar 2012

Besøg i Claus Dalbys have # 2

Mine to ældste børn, som er 5 og 6 år, ved udmærket, hvem Claus Dalby er. De kalder på mig, hvis han er i TV, og viser mig, hvis de ser ham i et haveblad.
I dag, mens jeg sad og læste i "Den levende have" kom min ældste datter hen til mig. Hun går i 0. klasse og er ved at lære at læse. Så sad vi der og læste havebog sammen... Hun har også lavet et bogmærke til mig i julegave, "til din nye Claus Dalby-bog".

Dennis er også smittet med haveglæden. Hvor min interesse går mest i retning af det feminine, med pynteting og blomster (og planter i det hele taget), er Dennis rigtig god til det praktiske. At køre med traktor, lave drivhus og driverhus, og smede stativer :o)

Derfor tog vi også en hel del (nær-)billeder af metal, da vi besøgte Claus Dalbys have 21. august 2011. Så kan jeg jo nemt vise Dennis, præcis hvordan jeg gerne vil have det :oD

Først er det pergolaen, som går på tværs af cirka 1/3 af haven, fra skoven og over mod indkørslen.


For enden af pergolaen ses den obelisk, som danner point de vue


Her ser man op i hængebirkens krone

Her fornemmer man tydeligt, hvilken rumvirkning, pergolaen har - man kikker ud i haven

Detalje, mest for metal-nørder ;o)

Min dygtige mand på studietur


Claus Dalby har fået opkaldt et klatrestativ fra Rosenbuen efter sig. Da vi besøgte haven, havde han også flere prototyper stående på varer, som kommer i Bilka. Bl.a. et klatrestativ. Jeg synes personligt, at det originale klatrestativ er det mest gennemførte, men skal prisen være til at klare, må man også spare på kvaliteten. Måske kunne Dennis...?

Toppen af et originalt klatrestativ

Toppen af et Bilka-klatrestativ. Det er mere spinkelt i materialet

Et Bilka-klatrestativ. Det kunne bestemt også bruges, "i finanskrisens navn"
Dette billede er taget bag huset, hvor Claus Dalby fortæller om det smukke Flammebed

Vi tog flere billeder af stativer til støtte af tunge stauder, men de er ikke så gode, så dem gemmer jeg til Dennis. Her får I i stedet til sidst et billede af bænken, som stod i den nedsænkede have.



Jeg har stadig flere billeder i arkiverne... Med dejlig, grøn sommerlig frodighed :o) Go' søndag!

7 kommentarer:

  1. Må have været en dejlig dag i Claus' have! Billederne er i hvert tilfælde dejlige.

    SvarSlet
  2. Endnu en gang skønne billeder fra Claus Dalbys have :-)

    Det ender da vist med, at jeg skal have lært at svejse engang ud i fremtiden ;-) Kan ikke stå for de stativer, men holder mig lidt tilbage, når jeg ser priserne på dem rundt omkring.

    SvarSlet
  3. Gode billeder fra Claus Dalbys have.
    Tak for kigget.

    Ha`en god dag.

    SvarSlet
  4. Skønne billeder, som jeg nyder her i skumringen. Sneen er næsten forsvundet her, håber også den er det i din have.

    SvarSlet
  5. Flotte billeder, håber selv at blive udvalgt til at besøge hans have. Har du været i Anne Just have i Hune? Jeg kan på det varmeste anbefale det

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, Maria, jeg besøgte Anne Justs have for 1½ år siden, og det var en rigtig god oplevelse! Det er jo en temmelig lang køretur, så vi var der fra haven åbnede til den lukkede. Det var i august, knap 14 dage før jeg fødte mit 3. barn, og jeg overvejer om vi skal få børnene passet og så køre til Hune i tulipan-sæsonen? Det skulle også være helt specielt...

      Slet

Tak for dine ord

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...